Rezygnacja z obozu
Rezygnacja z imprezy
1. Klient uprawniony jest do rezygnacji z udziału w Imprezie Turystycznej przed jej rozpoczęciem. Rezygnacja następuje poprzez złożenie, w formie pisemnej lub dokumentowej za pośrednictwem poczty elektronicznej z adresu Klienta, oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. Za datę odstąpienia od Umowy przyjmuje się dzień wpływu oświadczenia o odstąpieniu do PP.
2. W przypadku odstąpienia przez Klienta od Umowy, Klient zobowiązany jest do uiszczenia na rzecz PP opłaty za odstąpienie od umowy w następującej wysokości:
1) 100 zł w przypadku odstąpienia od umowy w terminie do 50 dni przed terminem rozpoczęcia Imprezy Turystycznej
2) kwotę odpowiadającą 10% ustalonej w Umowie ceny, jeżeli rezygnacja nastąpiła w terminie od 49 do 30 dni przed rozpoczęciem Imprezy Turystycznej,
3) kwotę odpowiadającą 30% ustalonej w Umowie ceny, jeżeli rezygnacja nastąpiła w terminie od 29 do 21 dni przed rozpoczęciem Imprezy Turystycznej,
4) kwotę odpowiadającą 60% ustalonej w Umowie ceny, jeżeli rezygnacja nastąpiła w terminie od 20 do 15 dni przed rozpoczęciem Imprezy Turystycznej,
5) kwotę odpowiadającą 80% ustalonej w Umowie ceny, jeżeli rezygnacja nastąpiła w terminie od 14 do 6 dni przed rozpoczęciem Imprezy Turystycznej,
6) kwotę odpowiadającą 95% ustalonej w Umowie ceny, jeżeli rezygnacja nastąpiła w terminie od 5 dni i krócej przed rozpoczęciem Imprezy Turystycznej,
3. Koszty odstąpienia od Umowy, o których mowa w pkt II ust. 2, są naliczane także w przypadku braku możliwości realizacji Umowy przez PP z przyczyn leżących po stronie Klienta, w tym w szczególności z powodu:
1) odmowy wydania Uczestnikowi paszportu lub wizy,
2) braku dokumentów uprawniających do przekroczenia granicy przez Uczestnika,
3) niedotrzymania określonych w umowie terminów płatności przez Klienta,
4) nieprzybycia Uczestnika na miejsce zbiórki,
5) choroby lub innych przypadków losowych uniemożliwiających udział Uczestnika w Imprezie Turystycznej,
6) uniemożliwienia Uczestnikowi przekroczenia granicy przez służby graniczne.
4. Za dokonanie przez Klienta zmiany terminu Imprezy Turystycznej (w przypadku, gdy taka zmiana terminu jest możliwa), Klient jest zobowiązany do zapłaty na rzecz PP opłaty manipulacyjnej w wysokości 50 PLN.
5. W związku z obowiązkiem ponoszenia przez PP opłat na rzecz Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego oraz Turystycznego Funduszu Pomocowego za każdą zawartą przez PP umowę o organizację imprezy turystycznej, w przypadku odstąpienia od Umowy przez Klienta, kwota zwracana Klientowi będzie pomniejszona o wysokość opłaty poniesionej przez PP za zawarcie umowy z Klientem.